2013-01-19

ඔයා එනකං ඇහැරගන ඉන්නේ වෙන මොකටද



මේ ඉන්නේ චමෝදී බබා, එයාට නම් හෙන ගොඩාක් තියනවා , චම්මා, අත්තී, චම්මිණිබෝලේ , දද්දී, අම්මෝ තව ගොඩක් තියනවා, මෙයා ඉස්සරනං තාත්තා එක්ක හරි යාළුයි , ඉස්සර අපිදෙන්නා නිතරම උම්මා හුවමාරු මද්ධ්‍යස්ථාන  එහෙම දැම්මා, පස්සේ පස්සේ අපි දෙන්නා ටිකක් ඈත් උනා, මොකද දන්නවද 

තාත්තා මීයෝ , කැරපොත්තෝ රිංගපු , මළකඩ කාපු , විෂබීජ පිරිච්ච මෙෂින් අතගාලානේ ගෙදර එන්නේ (දවසක් එක මැසිමක් අස්සේ සනිපාරක්ෂක තුවායකුත් තිබ්බා, මීයෝ අරගන ගිහින්), ඉතින් මෙයා දුහගන එනවා මගේ ලගට , මම එයාව වඩාගන්නේ නැතුව , 


''මාව අල්ලන්න එපා මගේ ඇගේ ජරාව , මම ඇග හෝදගන එන්නං කියලා''

කියලා එයාව පැත්තකට කරනවා. ටික දවසක් යනකොට මෙයා මාලගට එන එක ටික ටික අඩු උනා

දැන් එනවා මෙයා මම බයික් එක නතර කරනකොටම

''තාත්තී ඔයා මොනවද මට ගෙනාවේ''

මම ඉතින් ගෙනාපුදේ දෙනවා මේකී මාව බල්ලට දාලා අර ගෙනාපුදේ කනවා , මා දිහාවත් නොබලා,
තාත්තා උනත් මමත් මනුස්සයෙක්නේ දෙයියනේ , අටමගේ හිත හොදටම රිදෙනවා.
දැන් ඇහැරවලා ඇහුවත් කාටද ආදරේ කියලා ඉස්සෙල්ලම අම්මට කියලා , ඊ ලගට නංගිට කියලා , තව රටේ ලෝකේ දහයකගේ නං කියලා කියනවා ඊලගට ආදරේ තාත්තිට කියලා, 

(එතකොට තමා ඉතින් අටමට හිතෙන්නේ උස්සලා විසිකරන්ඩ වෙලට)
පස්සේ මම දෙන්නං උඹට කියලා හිතලා දවසක් කෙල්ල බයිට් එකට ගත්තා

''තාත්තී මට මොනවද ගෙනාවේ''

ගෙනාපු දෙළුම් ගෙඩිය හංගාගන මම කියුවා

''අයියෝ මට අමතක උනා''

බෙල්ල නමලා කට ඇද කරපු මේකි කියපි

''අමතක උනා, ඇයි ඔයා දන්නැද්ද මම ඔයා එනකං ඇහැරගන ඉන්නේ ඔයා ගේන එක කාලම දොයියන්ඩ කියලා''

''අනික මට අද සල්ලි හම්බුනෙත් නැ''

ඉනට අත්දෙක තියාගන මේකි, මට දුන්නා රෙදි ගැලවෙන්ඩ

''සල්ලි හම්බුන් නැ කියන්නේ , ඇයි අද උදේ ඉදන් මැෂින් හදන්ඩ යනවා කියලා කොහෙද ගියේ''


උන්ගේ අම්මවත් මට  ඔහොම කවදාවත් කියලා නෑ

මොකටද නිකන් සවුත්තු වෙන්නේ කියලා එදා ඉදන් මම ගේන දෙයක් උන්දැගේ අතට දීලා කරබාගන්නවා.

කෙල්ලෙක් උනාට කරන්නේ කොල්ලෝ තියා මහ මිනිස්සුවත් නොකරන වැඩ ,

 ආච්චි කෙනෙක් ඉන්නවා නෑදෑයෝ වෙන , එයා සමහරක් වෙලාවට අපේ ගෙදරට ඇවිත් ඉන්නවා, දවසක් එහෙම එයා ඇවිත් ඉන්න වෙලාවක , අපේ උන්දෑ ගියාලු නාන්ඩ, ටික වෙලාවකින් අර ආච්චි අ‍ටමී ලගට ඇවිත් කියනවලු මෙහෙම ,

''කොහෙද ළමයෝ පෝං එක තිබ්බේ , කවුරුහරි දැන් හත්අටපාරක් කතාකරනවා මට හොයාගන්ඩ බැ''

''කමක්නැ නැන්දේ ඔය කොහේ හරි ඇති මම නාලා ඇවිත් බලන්නං''

උන්දැ ඉතින් කරබාගන ආයෙත් ගෙට ගියාලු , ටිකකින් ආයෙත් එනවලු

''ආයෙත් අරක කෑගහනවා , කවුරුහරි හදිස්සියකට කතා කොරනවද දන්නැ , බැලුවොත් නරකද ළමයෝ''

''හා නැන්දේ මම එන්නං , යන්කෝ''

කියලා අපේ උන්දැ පස්සෙන එන ගමන් , බිත්තියේ තියන සිදුරකින් ගේ ඇතුල බැලුවලු කෙල්ල මොකද කොරන්නේ කියලා , නැන්දා ගෙට ඇතුල්වෙනකොටම මේකී ,

‍‍නංගීගේ වෝකර් එකේ තියන අර මියුසික් එකක් එන කෑල්ලට හොරාට අතින් ගහලා , මොකුත් නොදන්නවා වාගේ අකුරු ලියනවාලු , අනේ අර වයසක මනුස්සයා ගේ පෙරල පෙරළා හොයනවාලු කෑගහන්නේ මොකක්ද කියලා

අපේ උන්දෑත් ටිකක්  වෙලා සීන් එක බලාගන ඉදලා , ගේ ඇතුලට ඇවිත් කෙල්ලට බැනලා.

''ඇයි දෝණි ඔයා ජරාවැඩ කරන්නේ , ආච්චි අම්මා පවුනේද , වයසයිනේද , ඇයි කරදරකරන්නේ , හැදෙන විදිහ අන්තිමයි ''

''ඕකට ඔච්චර කෑගහන්ඩ ඕනද , ඉතින් මම විහිලුවක්නේ කරේ''

දීපන්කෝ උත්තර

ආයෙත් දවසක් එයාගේ අම්අම්මගේ ෆෝන් එක ඔෆ් කරලා මේකී හංගලා, අනේ අර මනුස්සයත් ගේ පෙරල පෙරලා හොයනවා , මිදුලේ හිටං , එයාලගේ ගෙදර හිටං හොයනවා , පැය ගානක් හොයලා හම්බුනේ නැ , පාරවල් කඩවල් වාගේ තැන්වලත් හොයලා උන්දැ ආයෙත් ආවා අපේ ගෙදරට

''අනේ අපරාදේ පරණ උනාට හොදට වැඩ කරා , කවුරුහරි ගන්ඩ ඇති''

''අම්අම්මේ අර මහන්ඩ දෙන්ඩ ආව කට්ටිය එක්ක ආව අයියා ඔය මේසය ගාව හිටියා නේද, එයා අරගත්තද දන්නැ නේද''

''ඇත්ත තමා , හිටියා නේන්නං මෙතන ඒ කොල්ලා තමා ගන්ඩ ඇත්තේ''

දැන් අපේ නැන්දම්මා අර ඇදුම් මහන්ඩ දෙන්ඩ ආපු මිනිස්සුන්ගේ ගෙදර යන්ඩ ලෑස්තිය, අපේ උන්දෑ අම්මව නවත්ත ගන්ඩ හදනවා

''අම්මට පිස්සුද මේ මහ රැ ගෙවල් ගානේ යන්ඩ හදන්නේ''

අපේ උන්දැටත් මොලේ හොද නැති හැටියක්

''දැන් තියා හෙට උදේටවත් එහෙම ඒ මිනිස්සුන්ගෙන් අහන එක හරිද මනුස්සයෝ , යන්නේ එහෙම නැ ඒ මිනිස්සුන්ගෙන් ඔව්වා අහන්ඩ , වෙන එකක් මම සල්ලි හම්බුනහම ගෙනත් දෙන්නං''

''අනේ අපරාදේ අයේ ඔන්නැ  සල්ලි වියදං කරගන්ඩ ගෙනත් දුන්න එකත් මට පරිස්සං කරගන්ඩ බැරි උනානේ''

 කියලා නහයෙන් අඩඅඩා උන්දැත් ගියා කියමුකෝ ගෙදර

කෙල්ල නිදාගන්ඩ ගිහිල්ලා මට නෑහෙන්ඩ අටමිගේ කනට කරලා කියනවා මෙහෙම

''අන්න අර සෙල්ලම් බඩු මල්ල ඇතුලේ තියනවා , හෙට උදේට ඔය කොහේ හරි තිබුනා කියලා අරයට දෙන්ඩ හැබැයි අම්මේ ඔන්න මම තියන තැන කියුවා කියලා එහෙම කියන්න එපා හරිද''

ඔය වාගේ ගුටිකන වැඩ නං දවසකට දෙක තුනක්වත් අනිවා කරනවාම තමා

ඉතින් මේ කක්කා කෙල්ල ඊයේ ඉස්කෝලේ ගියානේ ,


දැන් ඉතින් කෙල්ල හොදටම හිතට අරගන ඉන්නේ , දෙනවා මට පොර ටෝක් එකක්
''තාත්ති පාන් කන්නේ මොනවා එක්කද''

''අම්මා මොනවා හරි හදයි''

''අම්මීච්චට වේලාවක් නෑ නංගී එක්ක , මං පාං කන්ඩ ඔම්ලට් හදලා දෙන්නං''

''ඔයාට පුළුවන්ද''

''ඕව් තාක්කාලිත් දාලා රසට හදන් නං''

කියලා කෙල්ල ගේ ඇතුලට දිහුවා, හෝද හෝදා හිටපු රෙදි ටිකත් දඩ බඩගාල පැත්තකට දාල මාත් ගියා බලන්ඩ

ආයේ ඉතින් කියන්ඩ දෙයක් නෑ . කෙල්ලගේ බීත්තර හැදිල්ලනං සුපිරියි, ලුණු , ගම්බිරිස් එහෙම ගානට තිබ්බා, 

එයා කියන විදිහට ඕකට උම්බලකඩ කුඩු ටිකකුත් දැම්මානං තව රහයිලු

මොකද දන්නැ හැබැයි කෝකියානං කෑවේ නෑ උන්දෑම හදපු නල්ලමලේ ඔම්ලට් එක

1 comment:

  1. podi ayata gas lip, knife ekka vada dena eka bohoma parissamin karanna one. hari da ?

    ReplyDelete

කමෙන්ට් වලට ලින්ක් දාන විදිහ
<a href="LINK HERE"> WORDS HERE</a>

Popular Posts

Configure Search Box

html-generator

https://www.html.am/html-generators/image-code-generator.cfm

යාවත්කාලීන වන සිංහල බ්ලොග් අඩවි දහසක් ඇතුලත්ව ඇත , තව දුරටත් කියවීමට Show All ක්ලික් කරන්න.

ඔබගේ සිංහල බ්ලොග් අඩවිය මෙම එකතුවට ඇතුලත්ව නැත්නම් kandevidane@gmail.com වෙත දැනුම් දෙමින් සිංහල බ්ලොග් අඩවි සියල්ල එක් තැනකට එක්කිරීමට සහයෝගය දක්වන්න.

comments active links


<a href="LINK HERE"> WORDS HERE</a>