2013-12-27

පත සයිස් කබරයෙක්



















අනේ ඉතින් තවත් නත්තලක් ආවා , අපේ පැත්තේ ඉතින් වැඩිපුරම ඉන්නේ කිතුනු භක්තිකයෝ හන්දා කෑම පිගන් එහෙම මදි නොකියන්ඩ ලැබුනා , බොන පාටි දෙකකටත් ආරාධනා ලැබුනා උනාට ඒ තැන් අටමට එච්චර දිරවන තැන් නොවෙන හන්දා හිමිහිට බොරුවක් ගහලා ෂේප් උනා , අනික අපේ අක්කත් නත්තල් කාරි , එහෙ එන්ඩ කියලත් උන්දැ දවසකට දෙකකට කලින් කියුවා උනාට අටමිට හම්බෙච්ච හොද මගුල් ඇදුම් මැහිල්ලක් තව දවස් දෙකින් දෙන්ඩ තියන හන්දා අටමි පටට බිසි , ඒකෙන් එහේ යන එකත් එහෙම්මම නැවතුනා ,

අනික ඉතින් මස්සිනාකාරයා නිකං හම්බුනොත් ඔය වීදුරුවක් දෙකක් බොනවා ඇරෙන්ඩ නත්තලටවත් බෝතලයක් ගේන පොරක් නෙමෙයි හන්දා , ඒ ගෙදර කොහෙද නත්තලක් , ඔන්න හාර පංදාහක බෝතලයක් අරගන අටම ගියොත් නං පොරත් දෙකක් දාගනී , ගිය ආත්මේ මං බොන උන්ට බොන්ඩ නොදි කරදර කරන්ඩ ඇති , අරක්කු හලන්ඩ ඇති , නැත්තං අරක්කු විකුණනවට බොනවට විරුද්ධ අමද්‍යප පොරක් වෙන්ට ඇති  ඒකනේ මට මේ ආත්මේ ඔහොම මස්සිනෙක් ලැබුනේ , අනේ සමහරක්ට ඉන්න රත්තරං මස්සිනාල දැක්කහම දුකේ බෑ , අරක ඉන්න තැනකට හොයාගන ගිහින් අනින්ඩ හිතෙනවා හොම්බට දෙකක්.

අපේ ලොකු මස්සිනානං ඉතින් බොන කන එකා , ඒ උනාට ලොකු ලයින් දෙන එක තමා අවුල , හැබැයි ඉතින් බොන කන එකට නම්දරාපු පොර , අපරාදේ කියන්ඩ බැ බෑන්ඩ් වලින් අරක්කු මැනිල්ලක් නැ , ජාතිය මොකක් උනත් කැත නැතුව බෝතලයක් ගහනවා , ඒ උනාට ලොකු අක්කා දිවිය ලෝකේ ගියාට පස්සේ පොර ඈත් උනා , අනික ඉතින් අපි ඉන්නෙත් හෙන ඈත පලාත් දෙකකනේ ඒක හන්දා සෙට් වෙන්නෙම නැ .

අනිත් අවාසනාව තමා අටමිගේ මල්ලිලා දෙන්නා , පොඩි එකා ගැනනං කතා කරලා වැඩක් නැ , අයියෝ ...ඒ ගැන නං කියලම වැඩක් නැ , අර අපේ මල්ලි කියලා එකෙක් ඉන්නවා , අන්න ඒකට හපං මේකා , දවසක් ඔකුන් දෙන්නා එක්ක බීලා මට කරපු හරියක් , තව පොඩ්‍ඩෙන්  ගමේ උනුත් මට ගහලා පන්නනවා , උන්  දෙන්නම අඩු වයසෙන් අපි එපා කියද්දිම නල්ල මලේ භාංඩ දෙකක් සෙට්කරගන කසාද එහෙමත් බැදගන , අවුරුදු විසිපහක් වෙන්ඩත් කලින් පවුල් ජීවිතෙත් කඩා ගත්ත උන් දෙන්නා , ලගින් ගියොත් ඇහැක් නැ , කට ඇරියොත් බොරුවක් ,

ලොකු එකා අපේ අක්කගේ මිනිහට දෙවනි නෑ , කොහෙං හරි හම්බ උනහම පැලෙනවා අරක්කු පැලිල්ලක් ආයේ , බොක්ක පුපුරන්ඩ , ගෑණි ගමේ ගියහම එහෙම ඉතින් පොරට රජ මගුල් , යාළුවෝ කාර් වල , ත්‍රීවීල් වල එහෙම තමා ගෙදර ගෙනත් දාන්නේ . අනේ ඉතින් උගේ ගෑණි ගමේ ගිහින් හන්දා . අපේ ගෑණි තමා දෙහි උලන්නේ ,


ඔය වාගේ දවසක් පොර හොදට ගහලා කාර් එකක  නැගලා ආවා ගෙදර , ඒ කාර්  එකේ වම්පැත්තේ ඉස්සරහ ඉදං  ඩිකිය දිහාට යනකං අපේ කොල්ලා ලස්සනට බතික් කරලා තිබ්බා , චිකන් කෑලි , ෆෝක් කෑලී , බිත්තර ,   අනේ වාසනාවන් කවුරුවත් බතික් වැඩට නොගන්න අමුදුව්‍ය. කොහොම හරි ඒ ගෙදරත් කවුරුවත් නැති හන්දා , මම අර ආපු උගේ යාළු බේබද්දන්ට කියුවා

'' මල්ලිලා ඕකව ඔය ගෙදර තනියම දාලා වමනේ හිරවෙලා මැරෙයි  , මෙන්න මෙහෙට දාපල්ලා ''

අනේ අරුන් ටිකත් වත්තං කොරගන අපේ ගේ ඇතුලට දැම්මා . මම අපේ උන්දැට කියුවා

'' චුටි අන්න අර පැදුර ගෙනත් මෙන්න මෙතනින් එලන්ඩ ''

'' අනේ පවු අප්පා බීලා පුරුදු නැනේ ඔයාලට වගේ  ''

''' අනේ මේ නිකං ඉන්නවා .... පුරුදු නැ පව් බබා , අවුරුද්දකටවත් සල්ලි දීල බෝතලයක් ගෙනත් බොනවද . නිකං හම්බුනහම නානවා ''

'' ලොකු ...අපේ මල්ලිට බනින්ඩ එන්ඩ එපා හරිද''

'' ආදරණිය අක්කා..... ඔය ඉන්නේ කබරයා නාගන , පවුලත් නැති එකේ සලකන එකයි ඇත්තේ ''

දැන් මේකා වෙරි මතේට පැදුරේ දපල ඉදගන ඔලුව බිම ගහ ගන්නවා

'' අනේ පවු අනේ .... බැරිනං මොන මගුලකට බොනවද දන්නැ , දැන් නංගිත් නැති වෙලාවේ ඔලුව පලාගන්නවා , ඉන්ඩ මං කොට්ටයක් අරගන එන්නං''

'' මේ හලෝ ..වමනේ යන තරමට බීපු එකාට කොට්ට උඩ ඔලුව තියාගන බුදියෙන්ඩ බෑ , සමතලා තැනක අතපය දිග ඇරගන බුදියන එක තමා සැප , ඇයි දැකලා නැද්ද පොරවල් කානු පල්ලේ බල්ලොත් එක්ක හිටං බුදියෙනවා , අනික මේකා ආයේ වමනේ කරොත් කොට්ටේ විසික් කරන්ඩ තමා වෙන්නේ ''

'' මනුස්සයෝ .....................මේ මගේ මල්ලි ''

අපේ උන්දැ දැන් රෙද්දක් තෙමාගන ඇවිත් කොල්ලගේ වමනේ පිහිනවා ,

 ( වමනේ නොදැම්මත් මම ඉදලාහිටලා පිට තැනක වෙඩිමකට . පාටියකට ගිහින් චූට්ටක් විතර වැඩි වෙලා ආපුවහම බලන්ඩ එපෑය මෙයාගේ රැස්පොට් , මම අටමිට හැමදාම කියනවා වාගේ මෙතනත් එයාම ඔප්පු කරලා පෙන්නුවා මට වඩා ඒකී .....ඒකීගේ  උන්ට ආදරෙයි කියලා , නැත්තං යකෝ මම බත් ටිකක් බෙදලා දෙන්ඩ කියුවට එහෙම දාට බත් එකවත් බෙදලා  නොදෙන එකි මේකගේ වමනේ ලෙවකන්නේ )

'' හරි මනුස්සයෝ .....එ උනාට දැන් ඔය වමනේ පිහදදා කොල්ලට වද‍දෙන්ඩ එපා , ඌගේ ආතල් එක ඌට ගන්ඩ දෙන්ඩ ''

'' ආතල්............... හම් ........ගර්ර් ... මෙවා ආතල්ද .... ආපුදෙන්කෝ    --------- නංගි මම කියලා කොරවන්නං හොද වැඩක් ''

'' පිස්සුද ඕයි .... ඒකි .. හැරෙන තැපැලෙන් පොඩි එකත් අරන් ආයේ ගමේ යයි , කට පියාගන ඉන්නව , දන්නවනේ එයාගේ හැටී ''

'' මේ මට ඕයිබොයි ගාන්ඩ එන්ඩ එපා හරිද ,  දැන් අපි මේ මෝඩයට මොකද කරන්නේ ''

'' වද නොදී ගිහිල්ලා නිදා ගන්නවා , දැන් මොකවත් අපිට කරන්ඩ බැ , ඔහොම්ම ඉන්ඩ දෙන එක තමා කරන්ඩ පුළුවන් හොදමදේ ''

'' මල්ලිට නින්ද යනකං මං මෙහෙම ඉන්නවා , මොනවද අනේ මෙහෙම උනහම ඔයාල කරන්නේ ''

'' අනේ මේ මගේ මාරයා අවුස්ස ගන්නේ නැතුව ගිහිල්ලා බුදිය ගන්නවද , දැන් කවද්ද මම මෙහෙමවෙලා ගෙදර ආවේ . මහන්සියට හරි ආතල් එකට හරි චුට්ටක් ගන්න මං තමා වැරදී , තාත්තලා . මල්ලිලා බිව්වට කමක් නැ , මං බේබද්දා උන් බෝධිසත්වයෝ ,  මිනිහට වඩා ලොකුයිනේ තමන්ගේ උන්. මාත්  එහෙම කරානං මෙයාට දැනෙයි . කොච්චර හිත රිදෙනවද කියලා.... මට ආදරේ නැනේ ඉතින්  ''

'' හරි හරි අනේ මං දැන් ඉතින් ඔයාට මොකුත් කියවේ නැනේ ''

ඔන්න එතකොටම මහ ඩබලත් එනවා, මහ උන්දැ කොල්ලගේ මුහුණට පාත්වෙලා ,

'' ලොකු පුතේ ...ලොකු පුතේ ...'''

'' බොරුවට කෑගහන්නේ නැතුව යන්ඩ අනේ, ඌට ඔය ඉන්න විදිහට ඉන්ඩ දීලා  ''

හෙන දුක් මූණක් දාගන මාමන්ඩියා එත් එක්කම

'' අනික කාලකණ්නි උනා මේකවත් ඉන්නවනේ කියලා හිත හදාගත්තා , මොකක්ද ලක්මාල් මුන්ට මේ වෙලා තියෙන්නේ ''

යකෝ දැන් එකට උත්තර දෙන්ඩත් ඕන  ලකාද , දැන් ඉතින් මෙතන හිටියොත් මටත් මළ පණිනවා , යතුරත් අරන් එලියට බහින මම

'' හරි හරි දැන් ඌට ඔහොම ඉන්ඩ දෙන්ඩ, දැන් මොනා කලත් වැඩක් නැ , හෙට උදේට දෙන්ඩ ජීවනි එකකුයි , ග්ලූකෝස් එකකුයි අරගන එන්නං තවම කොනේ කඩේ ඇරලා ඇති ''

එහෙම කියලා එලියට බැහැපු මම ජිවනි ග්ලුකෝස් එහෙම අරගන ආයෙත් එනකොට මහ ඩබල ආපහු ගිහින් , මේකා ඉන්නවා බිම දපලා , යකෝ මේකි කොල්ලගේ ඔලුවට තියලා තියෙන්නේ මට බුදියන්ඩ 780ක් දීලා ආර්පිකෝ එකෙන් ගෙනාපු පුළුන් කොට්ටේ, ...........මගේ හිතට එක පාරටම ආවා මෙහෙම සිතුවිල්ලක් ...මම අර ඉස්සෙල්ලා කොට්ට තියන්ඩ එපා කියලා .............කියපු එකට අරියාදුවටමයි මේකී මේ මගේ කොට්ටය ගත්තේ , හනිකට කාමරයට ඔලුව ඔබලා බැලුවා ,

ලොකු කෙල්ල එක කොට්ටයකට ඔලුව තියාගන තව එකක් බදාගන , පොඩි එකී එකකට ඔලුව තියලා , අක්ක ඉන්න පැත්තට කොට්ට දෙකක් තියලා අක්ක කෙල්ලට පයින් අනියි කියලා බයට , අනිත් පැත්තේ එක කොට්ටයයි , හරි ඉතින් දෙන්නව දෙපැත්තට කරලා මැද්දේ අපි නිදා ගන්න කොටනේ කොට්ට  දෙකක් අපි ගන්නේ , සීන් එක ජෙනුවින් අටමී මට ඇරලා නෙමෙයි , සොබාදර්මයා  ඔටෝමැටිකලි මට ඇරලා ,  ඔය සොබාවධර්මයගෙත් වැඩේ මට අරින එකමයි ... රෙද්ද.   ඔන්න අටමිත් එතකොටම ලගට දුහගන ආවා.

'' අනේ ඔයාගේ එක විතරයි ...ලොකු.. තිබ්බේ , අනිත්වා ගන්ඩ ගියානං මේ දෙන්නා නැගිටිනවා ''

ඔවර්ර්ක් ඖක් ඔර්...ර්ක්..... ඔර්....තං ..තුක් ..තුඋ

පත සයිස් කබරයෙක් මගේ කොට්ටය උඩටම දාලා මගේ කොට්ටය පැත්තකට තල්ලු කරපු අටමිගේ ආදරණිය මලයන්ඩියා පැදුරෙනුත් රෝල් වෙලා ඇවිත් මුනින් අතට සිමෙන්ති පොලව බදා ගත්තා.

ලියන්ඩ ආවේ වෙන දෙයක් ( අටමගේ නත්තල් කෑම ගැන ) ඒ උනාට ලියඋනේ වෙන දෙයක් ඒ කොටස හෙට ලියලා දාන්නං , දැන් මට නිදි මතයි


1 comment:

කමෙන්ට් වලට ලින්ක් දාන විදිහ
<a href="LINK HERE"> WORDS HERE</a>

Popular Posts

Configure Search Box

html-generator

https://www.html.am/html-generators/image-code-generator.cfm

යාවත්කාලීන වන සිංහල බ්ලොග් අඩවි දහසක් ඇතුලත්ව ඇත , තව දුරටත් කියවීමට Show All ක්ලික් කරන්න.

ඔබගේ සිංහල බ්ලොග් අඩවිය මෙම එකතුවට ඇතුලත්ව නැත්නම් kandevidane@gmail.com වෙත දැනුම් දෙමින් සිංහල බ්ලොග් අඩවි සියල්ල එක් තැනකට එක්කිරීමට සහයෝගය දක්වන්න.

comments active links


<a href="LINK HERE"> WORDS HERE</a>